Tiedote 11.5.2017

Chat-palvelun käyttöönotto Soitessa

Keski-Pohjanmaan sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymä Soite laajentaa sähköisiä palveluitaan ja ottaa käyttöön chat-palvelun ti 16.5.2017 verkkosivullaan osoitteessa www.soite.fi. Chat-palvelu avataan aluksi Soiten palveluohjauskeskukseen.

Soiten palveluohjauskeskuksen palveluneuvojat vastaavat chat-viesteihin arkisin klo 8-15.
Chat-palvelu mahdollistaa matalan kynnyksen yhteydenotot sosiaali- ja terveyspalveluihin, auttaa oikeaan palveluun ohjautumisessa ja helpottaa asiakasta tiedon saamisessa. Chatissa palveluneuvojat ohjaavat asiakasta oikeiden palvelujen piiriin. Asiakas saa vastauksen kysymyksiin reaaliaikaisesti.
 
Tietosuoja syistä asiakas esiintyy chatissa nimettömänä, eivätkä palveluneuvojat voi vastata tunnistautumista vaativiin kysymyksiin. Henkilökohtaiset asiat hoidetaan edelleen puhelimitse tai Soiten palvelupisteessä.
 
Myöhemmin chat-toimintoja on tarkoitus laajentaa muihin Soiten sosiaali- ja terveydenhuollon palveluihin.
Chat-palvelua laajennetaan suunnitelmallisesti ja vaiheittain. Seuraavaksi chat-palvelut on tarkoitus ottaa käyttöön vastaanottopalveluissa niin, että sairaanhoitajat vastaavat chat-viesteihin.

Tiedotteet