Soiten chat-palvelu laajenee – oma kanava vastaanoton sairaanhoitajalle
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite kehittää aktiivisesti digitaalisia palveluitaan. Verkkosivustolla osoitteessa soite.fi toimivaan chattiin on nyt avattu oma chat-kanava vastaanoton sairaanhoitajalle. Chatissa voit hoitaa samoja asioita kuin vastaanoton puhelinpalvelun kautta.
Verkkosivustolla soite.fi toimiva chat-palvelu tarjoaa asiakkaille matalan kynnyksen yhteydenottokanavan. Ensisijaisesti chat-palvelu on tarkoitettu kiireettömiin asioihin, jotka voi hoitaa alusta loppuun asti etänä. Chatin kautta asiakas voi keskustella reaaliaikaisesti Soiten ammattilaisen kanssa, jos tarvitsee apua terveysasioissa, kuten hoitoon tai palveluihin liittyvää ohjausta ja neuvontaa. Myös asiakkaan itsehoitoa voidaan tukea chatin kautta. Sairaanhoitaja tekee chatin kautta hoidon tarpeen arvion ja tarvittaessa konsultoi lääkäriä, varaa ajan tai ohjaa toisen sote-ammattilaisen arvioon tai hoitoon.
Asiointi palvelussa vaatii vahvan tunnistautumisen henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Chat-keskustelun voi muuttaa videopuheluksi tai puheluksi sairaanhoitajan kanssa.
Chatin voi käynnistää soite.fi-sivustolla oikeassa alakulmassa näkyvästä chat-ikkunasta valitsemalla sopivan chat-kanavan. Chat-ikkuna näkyy, kun nettisivun evästeet on hyväksytty. Sairaanhoitaja-chat palvelee soite.fi-sivuston chatissa arkisin klo 9–15. Palvelu on maksuton.
Voit asioida chatin kautta toisen henkilön puolesta, mikäli puolesta asioinnista on tehty sopimus. Lue lisää: https://soite.fi/asiointiopas/asiakkaan-ja-potilaan-oikeudet/toisen-puolesta-asiointi/