Soite laajentaa palse.fi-portaalin käyttöä apuvälineviestintään
Soite laajentaa palse.fi-portaalin käyttöä, mahdollistaen asiakkaille apuvälineisiin liittyvien viestien lähettämisen ja lukemisen portaalin kautta. Tämä uusi ominaisuus tarjoaa asiakkaille kätevän tavan ottaa yhteyttä apuvälinekeskukseen erilaisissa apuvälineisiin liittyvissä kysymyksissä.
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite laajentaa palse-fi-portaalin käyttöä siten, että jatkossa asiakkaat voivat lähettää ja lukea apuvälineisiin liittyviä viestejä portaalin kautta.
Yhteyttä viestillä voi ottaa muun muassa maksusitoumuksen uusimispyyntöön, apuvälineen epäsopivuuteen, palauttamiseen tai uusintaan liittyen. Apuvälinekeskuksen ammattilaiset vastaavat viesteihin virka-aikana mahdollisimman pian. Viestin lähettäminen palse.fi-portaalin kautta vaati olemassa olevan asiakkuuden Soiten apuvälinekeskukseen.
Jo aiemmin asiakkaat ovat voineet hallinnoida apuvälinelainojaan Soitessa palse.fi-portaalin kautta. Nyt portaalin käyttöä laajennetaan koskemaan myös viestien lähettämistä.
Palse.fi-portaalin käyttö ei vaadi erillisen sovelluksen lataamista ja se toimii myös mobiilissa. Palveluun kirjaudutaan Suomi.fi-tunnistuksella eli henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Soiten apuvälinepalvelusta voi lainata laitteita tai välineitä, jolla voidaan edistää ihmisen toimintakykyä silloin, kun suoriutuminen ja osallistuminen kotona tai muussa arjen toimintaympäristössä on heikentynyt. Apuvälineen tarpeen voi todeta asiakas itse, hänen läheisensä tai hänet tunteva sosiaali- tai terveydenhuollon ammattihenkilö. Apuvälinearvio ja lainauspäätös tehdään aina yksilöllisesti.