Siirry sisältöön
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue

Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soitessa on otettu käyttöön tekstiviestipalaute Päivystysapu-palvelussa. Päivystysapu 116117 on neuvonta- ja ohjauspalvelu, josta voi kysyä neuvoja äkillisiin terveydellisiin ongelmiin. Päivystysapuun voi soittaa esimerkiksi silloin, kun oma terveysasema on kiinni ja pohtii päivystykseen lähtöä.  

Kun asiakas on soittanut päivystysapunumeroon 116117, hän saa pian soittamisen jälkeen puhelimeensa tekstiviestin lähettäjältä ‘Soite’. Tekstiviestissä on kysely, jossa pyydetään antamaan palautetta palvelusta. 

Kyselyssä kerätään numeraalista tietoa (asteikolla 0–10), suositteleeko asiakas puhelun perusteella saamaansa palvelua. Mittauksista käytetään myös THL:n suosittelemia väittämiä, viisiportaisella vastaustavalla; täysin samaa mieltä – täysin eri mieltä. Samassa yhteydessä asiakkaalla on mahdollisuus antaa sanallista palautetta. Kyselyyn vastataan nimettömästi. 

Kyselyyn vastaaminen on maksutonta ja vapaaehtoista, mutta edellyttää älypuhelinta. 

Tekstiviestipalautteella saatuja vastauksia hyödynnetään Päivystysavun toiminnan ja asiakaspalvelun kehittämiseen. 

Lisätietoa: 

Katso myös nämä