Sähköinen yhteydenotto

Sähköinen Omahoito-palvelu mahdollistaa sähköisen yhteydenoton ja kaksisuuntaisen viestinnän, jossa Soiten työntekijä ja asiakas voivat olla yhteydessä toisiinsa Soiten Omahoito-palvelun kautta. Sähköinen yhteydenotto on tällä hetkellä käytössä kaikissa Soiten äitiys-, ehkäisy- ja lastenneuvoloissa sekä alustavana kokeiluna Kokkolan terveyskeskuksen pääterveysasemalla.

Sähköisen Omahoito-palvelun kautta asiakas voi lähettää Soiten ammattilaiselle viestin silloin, kun se hänelle parhaiten sopii. Soiten ammattilainen vastaa viestiin tai ottaa suoraa yhteyttä asiakkaaseen mahdollisimman nopeasti virka-aikana.

Sähköisten palveluiden tunnistautumiseen käytetään Suomi.fi verkkopalvelua ja kirjautuminen tapahtuu verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Verkkopalvelun kautta välitettävät viestit ovat tietoturvallisesti suojattuja, eivätkä asiaankuulumattomat voi lukea, kopioida tai muuttaa niitä.

Ohjeet viestin lähettämiseen

Voit ottaa Soiten neuvolaan tai Kokkolan pääterveysaseman vastaanotolle yhteyttä sähköisesti silloin, kun sinulle sopii. Vastaamme viestiisi tai otamme sinuun yhteyttä virka-aikana mahdollisimman nopeasti.

  1. Kirjaudu Omahoito-palveluun. Tunnistautumiseen tarvitset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Tunnistautuminen tapahtuu Suomi.fi verkkopalvelun kautta.  
  2. Paina "Viestit" painiketta Omahoito-sivustolla viestin lähettämiseen. Järjestelmä kysyy suostumustasi viestien lähettämiseen ensimmäisellä käyttökerralla.
  3. Paina "Uusi viesti" ja täytä sähköisen lomakkeen kentät. Jos esimerkiksi haluat lähettää viestin Kokkolan vastaanotolle, valitse valikosta "Kokkolan vastaanotto", mikäli sinulla ei ole nimettyä, omaa yhteyshenkilöä. Jos sinulla on nimetty yhteyshenkilö, valitse vastaanottajaksi ”Nimetty yhteyshenkilö, vastaanotto”.
  4. Kirjoita viesti ja lähetä se painamalla Lähetä-painiketta.




Sähköinen yhteydenotto