Soite ➔ Viestintä ➔

Tiedote 30.11.2020

HUOM: Yhteydenotto Soiten Matkapalvelukeskukseen muuttuu

Sosiaali- ja vammaispalvelulain mukaisia kuljetuspalveluja tuottavan Matkapalvelukeskuksen palveluntuottaja vaihtuu 1.12.2020 alkaen Taksi Helsinki Oy:ksi. Toiminnassa ei tapahdu muutoksia, vaan toiminta jatkuu entisellään. Kuljetuspalvelun käyttäjälle muutokset näkyvät siten, että puhelinnumerot ja matkan tilaamisen yhteystiedot muuttuvat. Uudet yhteystiedot löytyvät alla olevasta ohjeesta.

Ennakkotilaukset

Joulukuun kuljetuksista voi tehdä ennakkotilauksen 25.-27.11.2020 klo 8-16 sekä 30.11. klo 8 alkaen uusien puhelinnumeroiden ja yhteydenottokanavien kautta.

Kuljetuksen tilaaminen

1.12.2020 alkaen kaikki tilaukset tehdään ympärivuorokautisesti kaikkina viikonpäivinä (24/7) uusien yhteydenottokanavien kautta:

  • puhelimitse numerosta: 029 3710 000. Puhelun hinta 0,084 €/min (sis.alv 24 %).
  • tekstiviestillä numerosta: 045 7820 1000
  • Sote Taksi -kännykkäsovelluksella. Sovellus löytyy älypuhelimen sovelluskaupasta nimellä Sote Taksi. Tarkemmat ohjeet kännykkäsovelluksen käyttöön löytyvät Soiten matkapalvelukeskuksen verkkosivulta
  • internet-lomakkeella sähköisesti osoitteesta: www.yhteiskuntakyydit.taksihelsinki.fi (tulossa!)
Ohjeet sähköiseen lomakkeeseen löytyvät Soiten matkapalvelukeskuksen verkkosivulta.

Sähköiset tilaukset sekä tekstiviestitilaukset vahvistetaan tekstiviestitse, kun auto on kuitannut tilauksen. Lisäksi sähköiset tilauskanavat (Sote Taksi -sovellus ja internet-tilauslomake) näyttävät sivullaan tilausnumeron, kun asiakas on lähettänyt tilauksen.

Lisätietoa kuljetuspalvelusta  Soiten matkapalvelukeskuksen verkkosivulta. Sivulta löytyy mm. sosiaali- ja vammaispalvelulain mukaisen kuljetuspalvelun soveltamisohjeet sekä internet-lomakkeella tehtävien kuljetustilausten tilausohjeet.

Henkilötietojen muutokset

Jokaiselle asiakkaalle on tehty hänen kuljetuspalvelutarpeisiinsa ja viranhaltijapäätökseen perustuva asiakasprofiili matkapalvelukeskuksen käyttämään asiakastietojärjestelmään. Asiakasprofiili on perustana kuljetusten järjestämisessä. Näin ollen on tärkeää, että asiakasprofiilitietosi ovat ajan tasalla.

Asiakas voi tarkistaa omat tietonsa ja matkaoikeuksien määrät joko Sote Taksi -sovelluksesta tai Internet-lomakkeelta. Järjestelmiin pääsee kirjautumaan omalla puhelinnumerolla.

Mikäli tiedoissasi on tapahtunut muutoksia, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä siihen Soiten yksikköön, joka on myöntänyt kuljetuspalvelun sinulle.

Palautteet

Kuljetuspalveluiden toimivuutta ja laatua seurataan mm. asiakaspalautteiden perusteella. Voit jättää asiakaspalautetta Soiten sähköisen palautejärjestelmän kautta tai vaihtoehtoisesti puhelimitse asiakasneuvontanumeroon.

Lisätietoja kuljetuspalvelusta:

Vammaispalveluiden asiakasneuvonta:
puh. 040 804 2122 ma-pe klo 9-12.

Ikäihmisten asiakasneuvonta klo 9-15:

Kokkola:    
puh. 050 345 2334
puh. 040 806 5150                              

Kruunupyy:
puh. 040 489 2303                         

Lestijokilaakso:   
puh. 040 804 2420
puh. 040 804 2151                 

Perhonjokilaakso:
puh. 040 804 5420





Tiedotteet