Soite ➔ Viestintä ➔

Tiedote 17.2.2021

Soite pilotoi sähköistä ajanvarausta kuntoutuksessa

 Keski-Pohjanmaan sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymä Soiten tavoitteena on lisätä sähköisiä palveluita. Sähköistä ajanvarausta pilotoidaan nyt kuntoutuksessa osalle asiakasryhmää. Pilotista kertyneiden kokemusten perusteella palvelua on tarkoitus kehittää ja mahdollisesti laajentaa tulevaisuudessa.

Soiten Omahoito-palvelun kautta on mahdollista varata aika sähköisesti Soiten eri palveluihin. Nyt palveluvalikoimaan on lisätty ajanvaraus kuntoutuksen fysioterapeutille arvio- ja ohjauskäynnille Kokkolan terveyskeskukseen. Pilotti käsittää tässä vaiheessa fysioterapeutin vastaanoton yli 18-vuotiaille asiakkaille Kokkolan terveyskeskuksen kuntoutuksessa. Ajanvaraus edellyttää, että vastaanoton lääkäri on ohjannut asiakkaan Soiten fysioterapiaan tai että asiakkaalla on lähete Soiten kuntoutukseen.

Pilotista kertyvien kokemusten myötä palvelua on tarkoitus kehittää ja mahdollisesti myöhemmin laajentaa laajemmin koko maakunnan alueelle.

Soiten Omahoito-palvelu sisältää seuraavia toimintoja ja näkymiä:
  • sähköinen yhteydenotto
  • ajanvaraukset Soiten toimipisteisiin
  • pää- ja pysyväisdiagnoosit
  • lääkemääräykset
  • rokotustiedot
  • antikoagulanttihoidon (esim. Marevan)
  • viestien lähettämisen Soiten terveyskeskusten vastaanotolle sekä äitiys-, ehkäisy- ja lastenneuvolaan. Viestit tallentuvat potilaskertomukseen.
  • omien tietojen muokkaus ja tarkistus
  • sähköiset esitietokaavakkeet

Omahoito-palveluun tunnistautumiseen käytetään Suomi.fi verkkopalvelua ja kirjautuminen tapahtuu turvallisesti verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.





Tiedotteet