Soite mukana KokkolaWorks-kampanjassa
Kokkolan kaupunki, Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite sekä 15 KIP:in alueella toimivaa yritystä toteuttavat yhteistyössä koko vuoden kestävän KokkolaWorks-vetovoimakampanjan. Yhteistyön tavoitteena on edistää kaikkien toimijoiden ja toimialojen työvoiman saatavuutta.
![](/wp-content/uploads/2023/02/s17_72dpi-730x410.jpg)
Kokkolan seudulla lähitulevaisuudessa toteutuvien mittavien investointien myötä alueen työvoiman tarve tulee entisestään kasvamaan. Yritysten kasvu ja elinkeinorakenteen muutos vaativat toteutuakseen osaavaa työvoimaa niin asiantuntija-, tuotanto- kuin sotealan tehtäviin. Sote-alalle tarvitaan vuosittain satoja uusia työntekijöitä ympäri maakuntaa.
KokkolaWorks -kampanjakonsepti yhdistää luontevalla tavalla hyvän työn ja hyvän elämän Kokkolassa. Kampanjan aikana kerrotaan avoimien työpaikkojen ohella Kokkolan seudusta laajemminkin: asumisen vaihtoehdoista, harrastusmahdollisuuksista, kulttuuri- ja urheilutarjonnasta jne.
Kampanja sisältää KokkolaWorks -kampanjasivun, TV- ja radiomainontaa, printti- sekä digimainontaa, yhteisen messuilmeen sekä laajan ja monikanavaisen somemarkkinointikokonaisuuden.
Kampanjan ensimmäisessä jaksossa (helmi-maaliskuu) keskitytään Kokkolan tunnettuuden rakentamiseen. Pääkampanjajaksot (toukokuu ja syys-lokakuu) vahvistavat tunnettuutta kohderyhmäpainotukset huomioiden. Jatkuvalla ylläpitävällä mainonnalla tuetaan näkyvyyttä myös pääkampanjajaksojen välisenä aikana.
Kampanjan toteutuksesta vastaa puitesopimuksen mukaisesti Kaski Agency Oy. Soiten osuus kampanjan kokonaiskustannuksista on 50.000 €. Kustannus on varattu talousarvioon 2023 viestinnän ja markkinoinnin sekä resurssikeskuksen ja rekrytoinnin vastuualueiden budjettiin.
KokkolaWorks-kampanja esiteltiin tiedotustilaisuudessa 6. helmikuuta.