EtusivuAsiointiopas Asiakastyytyväisyys Palaute Soitelle Asiointiopas Soite tarjoaa kattavan valikoiman sosiaali- ja terveyspalveluita. Tästä osiosta löydät asiointiin liittyvää tietoa. Osion sisältö Asiakas- ja potilasmaksut Muutoksenhakuohjeet Soiten potilas- ja asiakasmaksuihin Vierailuohjeet ja potilastiedustelut Noudatathan vierailuohjeita ja vierailuaikoja vieraillessasi Soiten osastoilla ja asumispalveluissa. Lisätietoja saat yksikön henkilökunnalta. Lomakkeet ja hakemukset Asiakirjapyyntö sähköisesti Rekisteritietojen tarkastuspyyntölomake Opas keskussairaalaan tulijalle Tulo potilaaksi Sairaalanmäen opaskartta Tietoa keskussairaalan asiakkaille ja vierailijoille Ruokailu keskussairaalassa Potilashotelli Sairaalapastorit OLKA-toiminta Sosiaali- ja potilasasiamies Sosiaali- ja potilasasiamies neuvoo asiakkaita, omaisia sekä henkilökuntaa asiakkaan kohteluun, osallistumiseen ja oikeusturvaan liittyvissä asioissa. Tietojen pyytäminen ja tarkastaminen Omien asiakirjojen tilaaminen Tiedonsaanti toisen henkilön tiedoista Vainajan tietojen luovutus Tiedonsaantioikeus omien tietojen käsittelystä Asiakkaan ja potilaan oikeudet Asiakastietojen käsittely Asiakkaan ja potilaan turvallisuus Tietosuoja Kiireettömän hoitopaikan valinta Toisen puolesta asiointi Alaikäisen hoito- ja potilastiedot Edunvalvontavaltuutus Hoitotahto Rekisteritietojen korjaus Tyytymättömyys palveluun tai hoitoon Rekisterit Biopankki Borealis Valokuvaus ja sosiaalisen median käyttö Sosiaalinen media on osa arkea myös Soitessa. Noudatamme verkossa vaitiolovelvollisuutta ja samoja tietosuojasäännöksiä kuin muuallakin. Sairauteen ja sairaalahoidossa olemiseen liittyy paljon tunteita ja asioita, joita potilas ja hänen läheisensä eivät ehkä itse halua käsitellä julkisuudessa. Jätä valinta heille – älä julkaise sosiaalisessa mediassa mitään, mikä voisi vaarantaa toisen henkilön yksityisyyden. Toisiolain mukaiset neuvontapalvelut Toisiolaki mahdollistaa sosiaali- ja terveydenhuollon henkilötietojen käsittelyn toisiolain mukaisiin käyttötarkoituksiin. Palveluseteli Palvelusetelillä asiakas voi hankkia sosiaali- ja terveysalan palvelua niin, että hän itse valitsee palveluntuottajan omien tarpeidensa ja mieltymystensä mukaisesti Soiten hyväksymistä palveluntuottajista. Palaute Soitelle Yleinen palaute Palaute hoidosta tai palvelusta Palaute Soiten digipalveluista Kuoleman kohdatessa Vainajan omainen joutuu surussaan hoitamaan mahdollisesti aivan uusia asioita, joista selviäminen voi joskus tuntua ylitsepääsemättömältä. Toivomme, että seuraavista tiedoista on apua omaisenne kuoleman aiheuttamissa käytännön kysymyksissä ja toimissa. Henkilöstön yhteystiedot Soite tarjoaa julkisia sosiaali- ja terveyspalveluita Keski-Pohjanmaan alueen asukkaille. Tältä sivulta löydät henkilöstön yhteystiedot. Palveluiden yhteystiedot ja palvelunumerot löytyvät palvelujen sivuilta. Kokemustoiminta Kun ihminen sairastuu, kohtaa kriisin tai yrittää saada takaisin oman elämänhallintansa, tiedonjano hänellä ja hänen läheisillään on suuri. Hoitavan tahon ja kirjoitetun tiedon lisäksi tietoa saa saman kokeneilta. Saman kokeneet voivat kertoa omia kokemuksiaan, oman selviytymistarinansa tai arjessa selviytymisestään haasteiden kanssa. Laskutustiedot Laskutustietomme on listattu tälle sivulle. Pyydämme huomioimaan, että laskut tullaan palauttamaan toimittajille automaattisesti, mikäli ne eivät täytä alla mainittuja vaatimuksia. Aakkosellinen palveluhakemisto