Palaute Soitelle
Me Soitessa pyrimme jatkuvasti eteenpäin ja kehitämme omaa toimintaamme, koska uskomme, että se on ainoa tapa tuoda hyvää koko Soiten toiminta-alueelle. Kuulemme ja kuuntelemme palautetta, ja otamme sen onkeemme. Vastaukset kerätään Soiten toimipisteissä olevista palauteautomaateista sekä verkkosivuston palautejärjestelmästä.
Palaute hoidosta tai palvelusta
Voit antaa palautetta sähköisellä asiakastyytyväisyyskyselyllä. Hoitopalautteen voi antaa anonyymisti.
Jos sen sijaan haluat, että sinuun otetaan yhteyttä, muista jättää yhteystietosi. Kiireellistä hoitoa tai palvelua koskevissa asioissa otathan yhteyttä päivystysapuun 116 117 tai yleiseen hätänumeroon 112.
Palaute Soiten digipalveluista
Voit antaa palautetta Soiten digipalveluista. Jos haluat, että sinuun otetaan yhteyttä, muista jättää yhteystietosi.
Yleinen palaute
Voit antaa palautetta verkkolomakkeella koskien Soiten toimintaa, hallintoa tai muuta yleistä asiaa. Palautteen voi antaa myös anonyymisti. Jos haluat, että sinuun otetaan yhteyttä, jätä yhteystietosi. Sekä ruusut että risut ovat tervetulleita.
Huom!
Älä kirjoita yleiseen palautteeseen omaa tai läheisesi hoitoa tai palvelua koskevia tietoja, henkilötunnuksia tai yhteystietoja.
Vaaratapahtumailmoitus – Soitessa asioinut asiakas
Mikäli koet, että omassa tai omaisesi hoidossa on tapahtunut virhe tai vaaratilanne, voit tehdä ilmoituksen verkkolomakkeella. Ilmoituksen voit tehdä nimettömänä tai omalla nimelläsi. Jos jätät yhteystietosi, saat tiedon asian etenemisestä. Ilmoitus käsitellään vastuussa olevien ihmisten kanssa. Hoidon aikana voit myös heti ottaa havaitsemasi vaaratapahtuman puheeksi suoraa henkilökunnan kanssa.
Vaaratapahtumailmoitus – Soiten yhteistyökumppani
Soiten yhteistyökumppanit voivat jättää vaaratapahtumailmoituksen tällä verkkolomakkeella.Ilmoituksen voi jättää myös nimettömänä.
Potilaslakiin ja potilasvahinkolakiin sekä sosiaalihuoltolakiin perustuvat ilmoitukset
Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaana sinulla on oikeus tehdä kirjallinen muistutus tai kantelu, jos olet tyytymätön palveluun, hoitoon tai kohteluun. Lisäksi mahdollisissa potilas-, lääke- ja esinevahingoissa voit hakea korvausta. Soiten sosiaali- ja potilasasiavastaava neuvoo ja ohjaa potilaita/asiakkaita ja heidän omaisiaan potilaan/asiakkaan asemaan ja oikeuksiin liittyvissä asioissa.