Tietoa Soitesta
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite tarjoaa sosiaali-, terveys- ja pelastuspalvelut Halsuan, Kannuksen, Kaustinen, Kokkolan, Lestijärven, Perhon, Toholammin ja Vetelin asukkaille.
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite järjestää alueensa sosiaali- ja terveyspalvelut sekä pelastuspalvelut. Noin 68 000 asukkaan Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueeseen kuuluu Halsua, Kannus, Kaustinen, Kokkola, Lestijärvi, Perho, Toholampi ja Veteli. Meillä on töissä noin 4 000 ammattilaista.
Hyvin voimme on lupauksemme sinulle, minulle ja meille.
Se on tavoite ja asenne, johon yhdessä pyrimme eri tavoin.
Hyvin voimme:
- Meillä on hyvä olla.
- Me onnistumme!
Asiakkaalle ja alueen asukkaalle lupaus tarkoittaa hyvinvointia, hyvää ja onnellista arkea sekä asukkaan omaa toimeliaisuutta ja aktiivisuutta.
Koko maakuntaan lupaus heijastuu alueen hyvinvointina, kasvuna ja kehittymisenä sekä yhteistyönä.
Työntekijälle lupaus näyttäytyy vahvana ammattiylpeytenä ja yhteen hiileen puhaltamisena – se on työhyvinvointia ja hyvää arkea työssä.
Koko Soiten tasolla lupauksemme on tervettä työkulttuuria, hyvinvoivia ihmisiä, kehittymisen ja kokeilun kulttuuria sekä yhteistyötä muiden kanssa.
Strategia 2022-
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueen visiona on olla Suomen toimivin hyvinvointialue. Missiona toimii hyvinvointia, terveyttä ja turvallisuutta – Ihmiselle.
Soiten toiminta ja kehittäminen pohjautuu arvoihimme, jotka ovat:
- Arvostava kohtaaminen
- Rohkeus
- Turvallisuus
- Osallisuus
- Vaikuttavuus
- Yhdenvertaisuus
Soiten toiminta ja hallinto perustuvat seuraaviin strategisiin tavoitteisiin:
- Vahvat peruspalvelut ja päivystävä keskussairaala alueella
- Yhteistyöllä hyvinvointia, terveyttä ja turvallisuutta Keski-Pohjanmaalla
- Ennakoivat, yhdenvertaiset ja sujuvat palveluketjut ihmisen tukena arjessa
- Vaikuttavuutta hyvällä johtamisella sekä inhimillisesti ja taloudellisesti kestävillä ratkaisuilla
- Hyvinvoiva ja osaava henkilöstö
Yhdenvertaisuus Soitessa
Yhdenvertaisuus potilaan ja asiakkaan tarvitsemissa sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa merkitsee sitä, että avun tai tuen tarvitsijaa ei kohdella huonommin kuin toista jonkin henkilökohtaisen syyn perusteella. Häntä ei aseteta tällaisesta syystä sellaiseen asemaan, että hän jäisi saamatta tarvitsemaansa arviointia, hoitoa, kuntoutusta tai ohjausta. Soitessa tavoitteena on läpäisyperiaatteella toimiva syrjimätön toimintakulttuuri. Lisätietoa Soiten yhdenvertaisuussuunnitelmassa: