Siirry sisältöön
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue

Digipalvelupiste on asukkaiden käytettävissä maksuttomasti ja ilman ajanvarausta. Digipalvelupisteessä asukkaalla on käytössään tarvittavat päätelaitteet ja tietoliikenneyhteydet sekä tukimateriaalia verkkoasiointia varten. Henkilökohtaista digitukea on tarjolla sekä lähitukena määrättyinä ajankohtina että etätukena chat- ja puhelinpalveluna.

Digipalvelupistetoimintaa kokeillaan aluksi Kokkolan Koivuhaassa sekä Halsualla, mutta toimintaa on tarkoitus vähitellen laajentaa koko maakunnan alueelle yhteistyössä alueen kuntien kanssa.

Digipalvelupisteet

Kokkolan digipalvelupiste:
Koivuhaan Koivutupa
Mäntynäädänkatu 6, 67800 Kokkola
Avoinna: ma-to klo 9-15 ja pe klo 9-14

Halsuan digipalvelupiste:
Halsuan kunnantalo
Kauppisentie 5, 69510 Halsua
Avoinna: ma-pe klo 9-15

Henkilökohtainen digituki pisteellä:

PaikkaHenkilökohtaista digitukea saatavilla
Koivuhaan Koivutupa – Kokkolati 5.12. klo 12-14

Torstaisin klo 13–15 seuraavina päivinä:
11.1.2024
25.1.2024
8.2.2024
22.2.2024
7.3.2024
21.3.2024
11.4.2024
25.4.2024
23.5.2024
Halsuan kunnantaloto 7.12. klo 9-12

Torstaisin klo 9–11 seuraavina päivinä:
4.1.2024
18.1.2024
1.2.2024
15.2.2024
14.3.2024
28.3.2024
18.4.2024
2.5.2024
16.5.2024

Digituki puhelimitse tai chatissa

Soiten sosiaali- ja terveyspalveluneuvonta tarjoaa opastusta digiasiointiin:

  • DigiSoiten Omahoito-palvelussa, jossa voit viestitellä ammattilaisen kanssa
  • puhelimitse ma-pe klo 9-15 numerossa 06 826 3033
  • soite.fi-sivuston chatissa ma-pe klo 9-15

Digipalvelupisteiden perustaminen on osa Keski-Pohjanmaan Kestävä kasvu -hankkeen ”Asukkaiden digituki ja ennaltaehkäisy” -osaprojektia, jossa tavoitteena on rakentaa ja käyttöönottaa Tartu Digiin! -toimintamalli. Yksi osa toimintamallia on digituen tarjoaminen alueen asukkaille siihen soveltuvissa digipalvelupisteissä.

Puhelinasiointi