Siirry sisältöön
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue

Kokkolan terveyskeskuksen vastaanotolla ja paikoitellen yhteispäivystyksessä on edelleen ruuhkaa henkilöstövajeesta johtuen. Suosittelemme hyödyntämään Soiten sähköisiä palveluita erityisesti vähemmän kiireellisissä asioissa.

Ensi maanantaista 18.7.2022 lähtien voit jättää takaisinsoittopyynnön Kokkolan terveyskeskuksen vastaanotolle arkisin kello 7.30-16.00 välillä. Suoran puhelun vastaanotolle voit soittaa arkisin klo 9-14 välillä. Terveyskeskus on avoinna arkisin ma-pe kello 8:sta kello 16:een.

Useat hyvinvointiin ja terveyteen liittyvät asiat hoituvat kätevästi sähköisiä palveluita hyödyntäen. Erityisesti suosittelemme käyttämään sähköisiä palveluita vähemmän kiireellisissä asioissa. Esimerkiksi reseptin uusimispyynnön voi lähettää Omakanta-palvelun kautta. Voit myös täyttää oirearvion sähköisesti ja saada sitä kautta luotettavan tiedon, vaativatko oireesi ammattilaisen hoitoa vai riittääkö itsehoito. Omahoito-palvelussa voi lähettää vastaanotolle viestin sähköisesti. Vastaamme viestiisi tai otamme sinuun yhteyttä virka-aikana mahdollisimman nopeasti.

Kaikki Soiten sähköisen asioinnin palvelut löytyvät nettisivuilta osoitteesta www.soite.fi/digisoite.

Ruuhkaa esiintyy yhä paikoitellen myös Soiten yhteispäivystyksessä. Mikäli tarvitset hoitoa vammaasi tai äkilliseen sairauteesi vuorokauden sisällä, soita päivystysapuun 116 117 ennen yhteispäivystykseen lähtemistä. Hätätilanteessa soita aina hätänumeroon 112.

Pyydämme asiakkailta ja heidän läheisiltään kärsivällisyyttä ja ymmärrystä sosiaali- ja terveyspalveluissa asioidessa ja pahoittelemme tilanteesta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Katso myös nämä