Soite.fi-verkkosivustoa kehitetään yhteistyössä Kelan ja Kanta-palvelujen kanssa
Keski-Pohjanmaan sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymä Soiten keväällä avaamaa, uudistettua soite.fi verkkosivustoa on kehitetty yhteistyössä Kelan kanssa. Sivustolle on koottu oma osuus Kelan palveluista ja hyödyllisiä linkkejä Kelan tarjoamiin tukiin sekä Omakantaan on lisätty Soiten palvelukohtaisille sivuille.
Soiten uuden verkkosivuston ollessa luonnosvaiheessa aloitti Soiten viestintäyksikkö yhteistyön Kelan viestinnän kanssa verkkosivuston kehittämiseksi. Tavoitteena oli helpottaa asiakkaiden tiedonsaantia koskien Kelan tarjoamia tukia ja palveluita liittyen sosiaali- ja terveyspalveluihin. Yhdessä ideoitiin ”Kelan tuet ja palvelut” -sivu Soiten verkkosivuston Asiointioppaaseen. Myös Soiten palvelukohtaisille alasivuille on lisätty tietoa ja linkkejä Kelan tuista ja palveluista sekä Omakannasta.
”Soiten tavoitteena on rakentaa verkkosivustosta mahdollisimman asiakasystävällinen ja helppokäyttöinen. Haluamme helpottaa asiakkaan tiedonsaantia myös Kelan tuista ja palveluista, sillä ne koskettavat monia sosiaali- ja terveyspalveluissa asioivia. Yhteistyö Kelan viestinnän kanssa sujui ketterästi ja linkitykset Kelan ja Kanta-palvelujen verkkosivuille saatiin luotua melko vaivattomasti”, toteaa Soiten viestintäpäällikkö Suvi Melender-Lågland.
”Meille on tärkeää olla siellä missä kansalainen on. Kun kansalainen hakee omaan tilanteeseensa liittyvää tietoa Soiten sivuilta, hän löytää nyt helpommin myös relevantit linkit Kelan ja Kanta-palvelujen sivuille. Soite on ensimmäinen hyvinvointialue, jonka kanssa lähdimme tekemään yhteistyötä. Toivomme että muutkin hyvinvointialueet tarttuvat mahdollisuuteen”, sanoo Laura Rahka Kelan viestinnästä.
Tavoitteena on kehittää soite.fi-sivustoa jatkuvasti asiakasystävällisemmäksi, saavutettavammaksi sekä monipuolisemmaksi. Otamme mielellämme palautetta vastaan ja huomioimme palautteet jatkokehitystyössä.