Kokkolan terveyskeskuksen vastaanotolla ruuhkaa henkilöstövajeesta johtuen
Kokkolan terveyskeskuksen vastaanotolla on ruuhkaa henkilöstövajeesta johtuen. Suosittelemme hyödyntämään Soiten sähköisiä palveluita erityisesti vähemmän kiireellisissä asioissa.
Useat hyvinvointiin ja terveyteen liittyvät asiat hoituvat kätevästi sähköisiä palveluita hyödyntäen. Erityisesti suosittelemme käyttämään sähköisiä palveluita vähemmän kiireellisissä asioissa. Esimerkiksi reseptin uusimispyynnön voi lähettää Omakanta-palvelun kautta. Voit myös täyttää oirearvion sähköisesti ja saada sitä kautta luotettavan tiedon, vaativatko oireesi ammattilaisen hoitoa vai riittääkö itsehoito. Omahoito-palvelussa voi lähettää vastaanotolle viestin sähköisesti. Vastaamme viestiisi tai otamme sinuun yhteyttä virka-aikana mahdollisimman nopeasti. Kaikki Soiten sähköisen asioinnin palvelut löytyvät nettisivuilta osoitteesta www.soite.fi/digisoite.
Mikäli tarvitset hoitoa vammaasi tai äkilliseen sairauteesi vuorokauden sisällä, soita päivystysapuun 116 117 ennen yhteispäivystykseen lähtemistä. Hätätilanteessa soita aina hätänumeroon 112.
Pyydämme asiakkailta ja heidän läheisiltään kärsivällisyyttä ja ymmärrystä sosiaali- ja terveyspalveluissa asioidessa ja pahoittelemme tilanteesta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.