Siirry sisältöön
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue

Uudistuksesta huolimatta puhelinnumerot palveluihin säilyvät ennallaan ja ovat avoinna arkisin kunkin terveysaseman aukioloaikojen puitteissa. Asiakas voi edelleen jättää soittopyynnön suoraan omaan tiimiinsä.

Uudistus koskee kaikkia Kokkolan terveyskeskusvastaanottoja (pääterveysasema, Koivuhaka, Ullava, Lohtaja ja Kälviä). Puhelinjärjestelmän muutoksella ajan varaaminen on tasapuolista, eikä asiakkaan tarvitse jonottaa linjalla saadakseen yhteyden terveyskeskukseen. Uskomme, että yhteydenotto Kokkolan terveysasemille paranee muutoksen myötä. Muutos ei koske Perhonjokilaaksoa eikä Lestijokilaaksoa, joissa suorat puhelinlinjat ovat edelleen käytössä.

Pyydämme asiakkaiden valmistautuvan takaisinsoittoon mm. ottamalla esiin ajantasaisen lääkityslistauksensa ja miettimällä oireidensa kuvausta.

Yhteydenoton terveyskeskukseen voi tehdä näppärästi sähköisesti DigiSoiten Omahoito-palvelun kautta jättämällä vastaanotolle viestin. Ammattilaiset ovat yhteydessä asiakkaaseen virka-aikana mahdollisimman pian. DigiSoiten kautta viestin voi jättää ympäri vuorokauden ja suosittelemmekin hyödyntämään sähköisiä palveluitamme ensi sijassa.

Päivystyksellisissä asioissa on otettava yhteys päivystysapunumeroon 116 117. Hätätapauksessa tulee soittaa hätänumeroon 112.

Soiten hiljattain avaama sosiaali- ja terveyspalveluneuvonta tarjoaa palveluneuvontaa ja ohjausta oman tai läheisen hoitoon ja palveluihin liittyen silloin, kun asiakas on epävarma mihin olla yhteydessä tai jokin Soiten tarjoama palvelu mietityttää. Lisätietoa:

Katso myös nämä