Siirry sisältöön
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue

Ensimmäistä kertaa tehty vanhuspalvelujen asiakastyytyväisyyskysely toi Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soitelle hyviä uutisia: asiakkaat ovat poikkeuksellisen tyytyväisiä muun muassa kotihoidon aterioiden laatuun.

Soiten ruokapalvelujohtaja Merja Ilomäki kertoo, että hyviä tuloksia osattiin odottaa.

– Panostamme aterioihin käyttämällä hyviä, kotimaisia raaka-aineita. Teemme sellaista ruokaa, mitä ikäihmiset haluavat syödä, ja otamme myös asiakkaiden toiveet huomioon ruokalistan suunnittelussa. Suurin kiitos näistä hienoista tuloksista kuuluu sitoutuneelle henkilöstöllemme, Ilomäki kiittelee.

Ateriapalveluiden lisäksi asiakkaat olivat kyselyn mukaan tyytyväisiä myös muun muassa palvelujen riittävyyteen ja asiakkaiden toiveiden huomioimiseen. Soiten Hoidon ja hoivan toimialueen toimialuejohtaja Ritva Jämsä kertoo, että kyselyn tulokset kertovat työntekijöiden ja esihenkilöiden sitoutumisesta ja panoksesta alueemme ikääntyvien palveluiden turvaamisessa.

– Asiakaslähtöisten palveluiden toteutuminen on strateginen päämäärämme ja tulokset osoittavat, että olemme kyenneet kehittämään toimintaamme sen mukaisesti, Jämsä toteaa.

Linkki THL:n kyselyn tuloksiin.

Katso myös nämä