Digipalvelupisteet tarjoavat tukea digiasiointiin
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite perustaa maakuntaan digipalvelupisteitä, joissa alueen asukkaat voivat hoitaa verkkoasiointia. Pisteissä tarjotaan myös henkilökohtaista digitukea noin kerran viikossa. Digitukea on mahdollista saada henkilökohtaisesti myös puhelimitse sekä chatin kautta.
Digipalvelupiste on asukkaiden käytettävissä maksuttomasti ja ilman ajanvarausta. Digipalvelupisteessä asukkaalla on käytössään tarvittavat päätelaitteet ja tietoliikenneyhteydet sekä tukimateriaalia verkkoasiointia varten. Henkilökohtaista digitukea on tarjolla sekä lähitukena määrättyinä ajankohtina että etätukena chat- ja puhelinpalveluna.
Digipalvelupistetoimintaa kokeillaan aluksi Kokkolan Koivuhaassa sekä Halsualla, mutta toimintaa on tarkoitus vähitellen laajentaa koko maakunnan alueelle yhteistyössä alueen kuntien kanssa.
Digipalvelupisteet
Kokkolan digipalvelupiste:
Koivuhaan Koivutupa
Mäntynäädänkatu 6, 67800 Kokkola
Avoinna: ma-to klo 9-15:30 ja pe klo 9-15
Henkilökohtainen digituki Koivutuvassa:
to 2.11. klo 10-12
ti 14.11. klo 9-11
ke 29.11. klo 12-14
ti 5.12. klo 12-14
Halsuan digipalvelupiste:
Halsuan kunnantalo
Kauppisentie 5, 69510 Halsua
Avoinna: ma-pe klo 9-15
Henkilökohtainen digituki Halsualla:
ke 25.10. klo 9-12
ke 8.11. klo 9-12
ke 22.11. klo 12-15
to 7.12. klo 9-12
Digituki puhelimitse tai chatissa
Soiten sosiaali- ja terveyspalveluneuvonta tarjoaa opastusta digiasiointiin:
- DigiSoiten Omahoito-palvelussa, jossa voit viestitellä ammattilaisen kanssa
- puhelimitse ma-pe klo 9-15 numerossa 06 826 3033
- soite.fi-sivuston chatissa ma-pe klo 9-15
Digipalvelupisteiden perustaminen on osa Keski-Pohjanmaan Kestävä kasvu -hankkeen ”Asukkaiden digituki ja ennaltaehkäisy” -osaprojektia, jossa tavoitteena on rakentaa ja käyttöönottaa Tartu Digiin! -toimintamalli. Yksi osa toimintamallia on digituen tarjoaminen alueen asukkaille siihen soveltuvissa digipalvelupisteissä.