Tietoa keskussairaalan asiakkaille ja vierailijoille
Tälle sivulle on koottu käytännön tietoa keskussairaalan asiakkaille ja vierailijoille mm. neuvonnasta, potilastoimistosta sekä käytännön järjestelyistä.
Keskussairaalan neuvonta opastaa ja palvelee asiakkaita arkisin klo 7-17. Neuvonta sijaitsee keskussairaalan pääkäytävällä (1 krs.), pääoven läheisyydessä.
Potilastoimiston henkilökunta neuvoo potilaslaskuihin ja maksuihin liittyvissä asioissa sekä myöntää asiakkaille maksukaton täytyttyä vapaakortit maksukuittien perusteella. Potilastoimisto sijaitsee keskussairaalan pääkäytävällä (1. krs.).
Vartioimaton vaatesäilytys sijaitsee keskussairaalan pääaulassa (1 krs.). Emme vastaa naulakkoon sijoitetuista vaatteista.
Matkapuhelimien käyttö sairaalassamme on pääsääntöisesti sallittu kaikissa yleisissä tiloissa mihin sairaalassa vieraileva yleisö vapaasti pääsee. Siellä missä matkapuhelimen käyttö on kielletty, kielto on merkitty tiloihin johtavaan oveen kiinnitetyllä kilvellä. Matkapuhelimen käyttökielto edellyttää virran katkaisemista kokonaan puhelimesta.
Asiakkaiden mobiililaitteiden käyttö on sallittua niissä tiloissa, missä matkapuhelimenkin käyttö on mahdollista.
Tutkimusten ja vastaanottojen aikana puhelin on kuitenkin hyvä pitää suljettuna tai äänettömänä. Osastoilla on kohteliasta ottaa huomioon muut potilaat. Osastohoidossa ollessa voit saada oman henkilökohtaisen puhelinnumeron. Osastoille on myös omat suorat numerot, jotka löytyvät yksiköiden omilta sivuilta.
Lähin pankkiautomaatti sijaitsee Sale Leenalan rakennuksen ulkokulmauksessa, osoitteessa Katariinankatu 29 (sairaalasta Mariankadulle vasemmalle, mäkeä alaspäin, jossa ensimmäinen risteys, siitä oikealle 100-200 m.).
Potilaana ollessasi voit kuunnella kuulokkeilla radio-ohjelmia huoneessasi. Osastoilla televisiot ovat osastojen päiväsaleissa ja useissa potilashuoneissa.