Flytta dig till innehållet

Respons på vård eller service

Du kan ge respons med enkäten om kundtillfredsställelse. Respons om vård kan ges anonymt.

Men om du vill att du kontaktas, kom ihåg att lämna dina kontaktuppgifter.

Respons på Soites digitala tjänster

Du kan ge respons på Soites elektroniska tjänster. Varje digital tjänst finns separat i responssystemet.

Allmän respons

Du kan ge allmän respons med webblankett om Soites verksamhet, förvaltning eller något annat allmänt ärende. Respons kan också ges anonymt, men kom ihåg att lämna dina kontaktuppgifter om du vill att du kontaktas. Både ris och rosor är välkomna.

Anmälan om en farlig incident – klient som uträttat ärenden i Soite

Du kan göra en anmälan med en webblankett om du anser att det skett ett fel eller en riskfylld situation i din eller en anhörigs vård. Anmälan kan göras anonymt eller under eget namn. Om du lämnar dina kontaktuppgifter, informeras du om hur behandlingen av ärendet fortskrider. Anmälan behandlas med de personer som är ansvariga. Under vård kan du även genast prata med personalen om en farlig situation du märkt.

Anmälan om farlig incident – Soites samarbetspartner

Soites samarbetspartner kan lämna en anmälan om farlig incident med denna webblankett. Anmälan kan också lämnas anonymt.

Anmälningar som baserar sig på patientlagen, patientskadelagen och socialvårdslagen

Som klient inom social- och hälsovården har du rätt att göra en skriftlig anmärkning eller anföra ett skriftligt klagomål om du är missnöjd med den service, den vård eller det bemötande du fått. Dessutom kan du ansöka om skadestånd vid eventuella patient-, läkemedels- och sakskador. Soites social- och patientombudsman ger råd och handledning för patienter/klienter och deras anhöriga i ärenden som gäller patientens/klientens ställning och rättigheter.