Asiakasraadit
Asiakasraadin tarkoituksena on kuulla asiakkaiden ja asukkaiden näkemyksiä, kokemuksia ja odotuksia Soiten palveluista.
Hyvinvointialueen aluehallitus asettaa asiakasraadin / asiakasraadit valtuustokausittain tai määrättyä tehtävää varten määräaikaisesti. Asiakasraateja voidaan täydentää ja laajentaa, jotta voidaan käsitellä teema- ja palvelukohtaisesti ajankohtaisia asioita.
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueen aluehallitus päätti asiakasraadin perustamisesta 6.3.2023 pitämässään kokouksessa. Linkki päätökseen.
Tehtävä
Asiakasraadin tehtävänä on seurata hyvinvointialueen palvelujen laatua, saatavuutta ja saavutettavuutta ja antaa ehdotuksia ja palautetta hyvinvointialueen palveluista ja niiden yhteensovittamisesta.
Asiakasraadin työ käynnistyy hyvinvointialueen toimielimen, palautejärjestelmän tai asiakasraatilaisten aloitteesta. Asiakasraadin lopputuloksena syntyy aloitteita, julkilausumia ja suosituksia.
Asiakasraadin pöytäkirjat on luettavissa Soiten kokoushallinnan sivuilta.
Hyvinvointialueen aluehallitus käsittelee asiakasraadin vuosiraportin.