Siirry sisältöön
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue

Asiakasraati on Keski-Pohjanmaan asiakkaiden ja asukkaiden poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton osallistumis- ja vaikuttamistoimielin. Soiteen perustetaan yksi asiakasraati, johon valitaan n. 12 edustajaa. Raatiin haetaan Soiten toiminta-alueella asuvia, eri-ikäisiä ja erilaisissa elämäntilanteissa olevia asukkaita.

Haku asiakasraatiin on nyt avattu! Raadin jäseneksi voi hakea 6.4.2023 klo 12 mennessä lähettämällä vapaamuotoisen hakemuksen osoitteeseen: jussi.salminen@soite.fi Edustajat asiakasraatiin valitaan haastattelun perusteella.

Asiakasraati kokoontuu 4-6 kertaa vuodessa. Tapaamiskäytännöistä sovitaan tarkemmin ensimmäisessä kokouksessa. Kokouksiin osallistuvat henkilöt saavat hyvinvointialueen vahvistaman kokouspalkkion, joka on tällä hetkellä 80 euroa. Matkakustannukset korvataan kokoukseen osallistujien ja mahdollisten avustajien osalta.

Asiakasraadin tehtävänä on seurata hyvinvointialue Soiten palvelujen laatua, saatavuutta ja saavutettavuutta ja antaa ehdotuksia ja palautetta hyvinvointialueen palveluista ja niiden yhteensovittamisesta. Asiakasraadin lopputuloksena syntyy aloitteita, julkilausumia, selvityspyyntöjä ja suosituksia. Aluehallitus käsittelee asiakasraadin vuosiraportin.

Lisätietoa asiakasraadista:

Katso myös nämä