Työikäisten yleiset terveystarkastukset
Työikäinen voi halutessaan varata ajan terveystarkastukseen ottamalla yhteyttä oman alueen terveyskeskuksen vastaanottoon. Soiten terveysasemat palvelevat alueen asukkaita perusterveydenhuoltoon liittyvissä asioissa. Omaolo-palvelussa voi myös tehdä alustavan terveystarkastuksen.
Tämän sivun sisältö
Digitaalinen terveystarkastus Omaolossa
Terveystarkastuksen voi tehdä digitaalisesti valtakunnallisessa Omaolo-palvelussa. Omaolon terveystarkastuksella on mahdollista saada tietoa omasta terveydentilasta verrattuna muihin saman ikäisiin kansalaisiin. Terveystarkastus arvioi, onko sinulla tarvetta ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon vai voitko kohentaa kuntoasi parhaiten omalla toiminnallasi.
Tarvittaessa Omaolo-palvelu antaa myös ohjeet, miten kyselyvastaukset voi lähettää Soiten ammattilaiselle. Jos päätät lähettää kyselyvastaukset eteenpäin, ohjautuvat ne Soiten ammattilaisille käsiteltäväksi. Ammattilainen kartoittaa kokonaisvaltaisesti tilanteesi ja ohjaa tarvittaviin tutkimuksiin ja/tai palveluihin. Ammattilaiset ovat sinuun yhteydessä Omaolon asioinnilta löytyvällä viestit-toiminnolla 1-7 vrk kuluessa terveystarkastuksen lähettämisestä.
Asioi DigiSoiten Omahoito-palvelussa asiantuntijan kanssa
Voit lähettää vastaanotolle viestin DigiSoiten Omahoito-palvelusta silloin, kun sinulle sopii. Vastaamme viestiisi tai otamme sinuun yhteyttä virka-aikana mahdollisimman nopeasti.
Tunnistautuminen Omahoito-palveluun tapahtuu Suomi.fi verkkopalvelun kautta. Tunnistautumiseen tarvitset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.
Puhelinasiointi
-
Kannuksen terveyskeskus
Soita: +358 40 804 2000PalveluajatPalveluajat
Ma–pe 08:00–16:00
-
Koivuhaan terveysasema
Voit jättää takaisinsoittopyynnön, johon vastaamme vielä saman päivän aikana.
Soita: +358 6 828 7580PalveluajatPalveluajat
Ma–to 08:00–16:00
Pe 08:00–14:00
-
Kokkolan terveyskeskus
Voit jättää takaisinsoittopyynnön, johon vastaamme vielä saman päivän aikana.
Soita: +358 6 828 7310Tiimi 1. A-J
Soita: +358 6 828 7311Tiimi 2. K-O
Soita: +358 6 828 7312Tiimi 3. P-Ö
Soita: +358 6 828 7313PalveluajatPalveluajat
Ma–pe 08:00–16:00
-
Lestijärven terveysasema
Soita: +358 40 804 2000PalveluajatPalveluajat
Ma–pe 08:00–16:00
-
Lohtajan terveysasema
Voit jättää takaisinsoittopyynnön, johon vastaamme vielä saman päivän aikana.
Soita: +358 6 828 7750PalveluajatPalveluajat
Ma–to 08:00–16:00
Pe 08:00–14:00
-
Perhon terveyskeskus
Soita: +358 40 804 3000PalveluajatPalveluajat
Ma–to 08:00–14:00
Pe 08:00–12:00
-
Toholammin terveyskeskus
Soita: +358 40 804 2000PalveluajatPalveluajat
Ma–to 08:00–16:00
Pe 08:00–14:00
-
Tunkkarin terveyskeskus
Soita: +358 40 804 5000PalveluajatPalveluajat
Ma–pe 08:00–16:00
-
Ullavan terveysasema
Voit jättää takaisinsoittopyynnön, johon vastaamme vielä saman päivän aikana.
Soita: +358 6 828 7639PalveluajatPalveluajat
Ma 08:00–16:00
Ke–to 08:00–16:00
Palvelupaikat
Tietoa palvelusta
Terveystarkastusta haluavan tulee ottaa yhteys sosiaali- ja terveyskeskukseen. Tarkastukseen kuuluvat yleensä mittaukset, joilla todetaan muun muassa painoindeksi ja verenpaine, sekä eräät laboratoriokokeet. Tärkeä osa tarkastusta on keskustelu, jossa käydään läpi henkilön terveyteen, työ- ja toimintakykyyn, elintapoihin ja mahdollisiin oireisiin liittyviä asioita.
Terveystarkastuksen keskeisiä aiheita ovat ravinto, liikunta, uni, tupakointi ja alkoholin käyttö sekä elämänhallinta ja sosiaaliset suhteet. Mikäli tarkastuksessa ilmenee lisätutkimusten tai hoidon tarvetta, terveystarkastuksen tekijä ohjaa potilaan eteenpäin. Työelämässä olevat voivat saada terveystarkastuksen myös omasta työterveyshuollostaan.