Upphandlingstjänster
Vid upphandlingar i Mellersta Österbottens välfärdsområde följs upphandlingslagen (1397/2016) och förfaringssätten och principerna i Soites egen upphandlingsstadga. Upphandlingarna baserar sig på planmässighet och förutsägbarhet.
Upphandlingar görs i första hand centraliserat. Genom centraliserade upphandling eftersträvas kostnadseffektivitet i verksamheten och också prisfördelar. Soites upphandlingstjänster ansvarar också för utveckling av välfärdsområdets upphandlingsverksamhet.
Oberoende av storleken på en upphandling ska upphandlingar genomföras ekonomiskt och ändamålsenligt, och man ska beakta tillräcklig öppenhet och icke-diskriminering med hänsyn till upphandlingens storlek och omfattning Utöver välfärdsområdets egna konkurrensutsättningar utnyttjas upphandlingssamarbete bland annat regionalt och med Norra Finlands samarbetsområde. Soite är dessutom med i flera upphandlingsavtal som konkurrensutsatts av Hansel Oy.
Alla Soites anbudsförfrågningar som är i enlighet med lagen om offentlig upphandling publiceras i Hilma och på Soites sida på webbplatsen Tarjouspalvelu.fi. I Tarjouspalvelu publiceras dessutom anbudsförfrågningar vid små upphandlingar som underskrider tröskelvärdena som fastställts i upphandlingslagen.
Bilaga
Kontaktuppgifter
Upphandlingsverksamhet
Adress: Mariegatan 16-20 67200 Karleby Se rutten hit
Telefon: +358 6 828 7766
E-post: hankinnat@soite.fi
Webbsida: https://soite.fi/soite/hankintapalvelut/
Telefontid kl. 8-11 och 12-14.
Ta kontakt per e-post:
hankinnat(at)soite.fi