Kännedomen om DigiSoites tjänster ökas genom reklamkampanj
En DigiSoite-reklamkampanj som koncentrerar sig på de digitala tjänsterna i Mellersta Österbottens välfärdsområde startar denna vecka i olika kanaler. Syftet med kampanjen är att öka kännedomen om DigiSoites tjänster och att uppmuntra invånarna i välfärdsområdet att greppa det digitala. Kampanjen stöder turnén Greppa det digitala som startar samtidigt.
I centrum för reklamkampanjen står DigiSoites meddelandetjänster, symtombedömningar och digital tidsbokning. Målet är att öka kännedomen om DigiSoites icke-brådskande tjänster och digitalt uträttande av ärenden som ett sätt att nå välfärdsområdets tjänster. Förhoppningen är att kampanjen minskar antalet telefonsamtal till Soites mottagningstjänster och ökar användningsgraden hos DigiSoites olika tjänster. Många ärenden går lättare att uträtta digitalt!
Reklamkampanjen är kryddad med humor och har som sitt ansikte en DigiSoite-man som lyfter fram fördelarna med digitala tjänster i olika överraskande situationer i vardagen. Den kampanj som nu startar har planerats och genomförts i samarbete med marknadsföringsbyrån BSTR. I centrum för kampanjen står roliga videor som visas i huvudsak på sociala medier.
DigiSoite-reklamkampanjen är mycket synlig under år 2023 i Soites olika kanaler och medierna i området. Kampanjen stöder Greppa det digitala-turnén som startar i mitten av mars. Målet med turnén som anländer till kommunerna i Mellersta Österbotten är att presentera digitala tjänster i välfärdsområdet och hos andra aktörer och att ge handledning i användningen av dem. Läs mera om Greppa det digitala-turnén.
Länkar till reklamvideorna:
Video 1: https://www.youtube.com/watch?v=YfOH75p-Nic
Video 2: https://www.youtube.com/watch?v=qM03cm1c3xw
Video 3: https://www.youtube.com/watch?v=wrEJe_AkprE