Rådgivningarnas telefonsystem blir återuppringsningsbaserat
Mellersta Österbottens välfärdsområde Soites rådgivningars centraliserade telefontjänst kommer att bli helt återuppringningsbaserad från och med 29.8.2023. Den centraliserade telefontjänstens direktlinje tas bort. Kunden lämnar en återuppringningsförfrågan på numret och de kommer att kontaktas senare under samma dag. Du kan även kontakta rådgivningen digitalt via DigiSoite.
Numret till rådgivningarnas centraliserade telefontjänst förblir oförändrat (06 826 4477). I och med ändringen utökas telefontiderna och en återuppringningsförfrågan kan lämnas måndag-torsdag klockan 7-13 och på fredagar klockan 7-12. Rådgivningscentralernas centrala telefontjänst används i alla Soites rådgivningar.
Att kontakta rådgivningen kan också behändigt göras genom DigiSoites Egenvårdstjänst genom att lämna ett meddelande på mottagaren. En yrkesperson kommer att kontakta kunden under kontorstid så snart som möjligt (senast inom tre dagar). Via DigiSoite kan du lämna ett meddelande dygnet runt, och vi rekommenderar att man först använder våra digitala tjänster.