Hjälp-knappen
Hjälp-knappen är ett digitalt kontaktsätt med låg tröskel inom Servicehandledningen för barnfamiljer. Du kan kontakta servicehandledningen för barnfamiljer till exempel om du är orolig över något förknippat med din familj, men inte vet vem du kan kontakta, du önskar stöd i fråga om uppfostran eller parförhållandet, du är orolig över hur ditt minderåriga barn beter sig eller över hens sinnesstämning, du är orolig över hur du ska orka som förälder.
Servicehandledningen för barnfamiljer kontaktar dig per telefon inom 1-3 vardagar. Om du vill kan du bara fylla i ditt namn och telefonnummer för att bli uppringd. Servicen är avsedd för alla barnfamiljer i Soites område som har minst ett minderårigt barn.
I brådskande kris- och nödsituationer ska du kontakta antingen det allmänna nödnumret 112 eller socialjouren. En barnskyddsanmälan eller en kontakt i enlighet med socialvårdslagen görs till socialjouren eller digitalt via funktionen anmäl din oro.
Obs!
Skriv inte din personbeteckning eller andra sekretessbelagda uppgifter på blanketten.
Hjälp-knappen
De uppgifter du ger med blanketten behandlas av anställda inom servicehandledning för barnfamiljer i Soite. De uppgifter du lagrat avlägsnas från blanketten när du kontaktats. Nödvändiga uppgifter förknippade med ett klientskap inom socialvården eller hälso- och sjukvården antecknas i socialvårdens eller hälso- och sjukvårdens klientregister. Dataskyddsbeskrivningarna för klientregistren finns på sidan Registren.