Flytta dig till innehållet
Mellersta Österbottens välfärdsområde

Så här lämnar du en begäran om att bli uppringd av Soite

  1. Ring till enheten och vänta på att samtalet kopplas. I meddelandet berättas det vilken enhet du har ringt till. I meddelandet berättas det om du kan stanna på linjen för att köa eller om det endast är möjligt att lämna en begäran om att bli uppringd.
  2. Lyssna på meddelandet och följ anvisningarna. När meddelandet ber dig lämna en begäran om att bli uppringd genom att välja nummer 1, avbryt inte samtalet, utan välj nummer 1 i telefonens nummertangenter.
  3. Om du ringer med en smarttelefon måste du ta fram nummertangenterna från telefonens meny under telefonsamtalet. Sedan kan du trycka på nummer 1.
  4. Om din begäran om att bli uppringd har kommit fram, hör du meddelandet: ”Din begäran om att bli uppringd har tagits emot. Vi ringer dig snarast möjligt.”
  5. Nu kan du avbryta samtalet. Ditt telefonnummer har registrerats i systemet, och vi ringer dig snarast möjligt.

Du kan lämna endast en begäran om att bli uppringd i samma kö/på samma telefonnummer.

Vi försöker nå dig två gånger. Om du inte svarar någon av gångerna, behöver du lämna en ny begäran om att bli uppringd.

Ta en titt också på dessa